Google advertenties maken

Hoe maak je een goede Google Adwords advertentie?

Waar moet een Google advertentie uit bestaan, waar let je op? We willen je graag enkele tips geven. Lees hieronder voor meer informatie.

1. Ken je klant

Welke zoekwoorden gebruiken je bezoekers? Als je dat in kaart hebt gebracht kan je de negatieve zoekwoorden eruit halen.
Met het opsporen van negatieve zoekwoorden, die totaal niet bij uw strategie passen, creëer je advertenties gericht op de juiste inhoud. Zet de negatieve zoekwoorden op een uitsluitingslijst en bespaar zo een hoop op clicks die niet omzetten.
Bepaal daarna de content op de juiste zoekwoorden. Ga op zoek naar nieuwe relevante termen, pas deze toe en schrijf daar je teksten naar.

2. Een succesvolle campagne is “relevant”!?

Met een Adwords advertentie ben je (mits goed ingezet) vaak op de nummer één positie. En daardoor moet je de consument het antwoord op zijn vraag zo nauwkeurig maken als je kunt. Elke click leidt tot het juiste antwoord, toch? Maak relevante campagnes tussen de juiste combinaties van zoekwoorden, advertentieteksten en content pagina’s. Door het verhogen van de relevantie verhoog je de kwaliteitsscore en uiteindelijk betaal je minder per click.

3. Laat zien wat je doet

Naast het creëren van Adwords campagnes is het bijhouden van de analytics pagina misschien nog wel belangrijker.
Optimaliseer de advertenties door het bijhouden van het aantal conversies en de kosten per conversies. Wie klikt waar, wanneer en waarom. Als deze vragen het juiste antwoord geven, zie je dat terug in een stijging in de conversies. En heeft de bezoeker waarde voor zijn click! Ondanks dat het de bezoeker geen geld kost geef je de consument toch waarde voor zijn tijd.

4. Splitsen is verbeteren

Stel advertenties op in losse campagnes. Zoals al eerder besproken. Verbeter je clicks en conversies door relevant te zijn. Een oplossing om relevant te zijn is om je advertenties te splitsen. Waarschijnlijk heb je als webshop of website enorm veel te bieden aan je bezoekers. Creëer nichemarkten in je aanbod. Maak campagnes die ertoe doen. Het opsplitsen van je activiteiten in je campagnes geeft een helder beeld in je resultaten. En dan weet je wat elke click kost, waar de click naar toe klikt en of de bezoeker dit kan waarderen.

5. Kannibalisatie

Er zijn meerdere webshops aanwezig die eventueel hetzelfde online aanbieden. Concurreer daarom alleen met je con-collega’s. Het heeft weinig zin om dezelfde “merk” namen toe te passen in andere campagnes. Voorkom het opbieden tegen jezelf.